خدمات اداره کار

تعهدات کارفرما در قبال اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی

 

همان طور که قبلا اشاره کرده ایم کارفرما نسبت به این ادارات به صورت تعهد آور و اجباری وظایف را برعهده دارد.

در مورد اداره کار اگر کارفرمایی غیر از خودش شخص دیگری را به عنوان کارگر در مجموعه خود داشته باشد می بایست تمام قوانین کار را رعایت نماید حال در ادامه به یک سری از این قوانین اشاره می کنیم.

 

براساس ماده 2 قانون کار کارگر شخصی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق السعی  اعم از  مزد،حقوق ، سهم سود ،پورسانت ،کارمزد و سایر موارد به درخواست کارفرما کارکند.

و در ادامه ماده 3 گفته شده است که کارفرما مشخص است حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست و حساب او در مقابل دریافت حق السعی کار می کند .

با توجه به این توضیحات تعهدات کارفرما در قبال کارگر و اداره کار را به  صورت  تیتر وار  شرح می دهیم .

 

کارفرما موظف است با همه پرسنل خود قرار دادکار داشته باشد تبعات نداشتن قرار داد خیلی سنگین و جبران ناپذیر می باشد.اگر بخواهیم کوتاه و مختصر بگوییم کارگری که قرار داد کار نداشتته باشد به عنوان نیروی رسمی دائمی شناخته می شود و در واقع کارفرما به هیچ عنوان حق اخراج کارگر را نخوهد داشت خلاصه و مفید نداشتن قراردادکاری در بهترین و بدترین شرایط به ضرر کارفرما تمام می شود.

 

کارفرما موظف است با همه پرسنل خود قرار دادکار داشته باشد تبعات نداشتن قرار داد خیلی سنگین و جبران ناپذیر می باشد.اگر بخواهیم کوتاه و مختصر بگوییم کارگری که قرار داد کار نداشتته باشد به عنوان نیروی رسمی دائمی شناخته می شود و در واقع کارفرما به هیچ عنوان حق اخراج کارگر را نخوهد داشت خلاصه و مفید نداشتن قراردادکاری در بهترین و بدترین شرایط به ضرر کارفرما تمام می شود.

 

از دیگر تعهدات کارفرما که در زمان اختلاف خیلی ضروری می باشد.تسویه حساب پرسنل یعنی اگربه هر شخص که مزد پرداخت می کنید.می بایست اسناد مرتبط یا واریزی را داشته باشید ترجیحا به صورت ماهانه باشد.

 

شما باید فرم های اداری را به صورت کامل داشته باشید برای مثال فرم های مرخصی ،استعفا ترک کار ،تعهدات ضمانت نامه و موارد دیگر را در پرونده پرسنل های شخص داشته باشید.

این موضوعات را اصلا پشت گوش نیندازید چون در این صورت باید منتظر جرایم چندصد میلیونی باشید

پیشنهاد ویژه آسان کار برای خدمات اداره کار

1.پیگیری پرونده اختلاف کارگری ،کارفرمایی در اداره کار توسط کارشناس روابط کار

2. پیگیری حوادث ناشی از از کار توسط وکیل پایه یک دادگستری

3. تنظیم قرارداد های اختصاصی

4. تنظیم و ارائه فرم های اداری و تسویه حساب پرسنل

5. تنظیم شرح شغل نویسی و ایجاد سیستم منابع انسانی

6. پیگیری پرونده های کارگری در دیوان عدالت اداری

ارتباط با کارشناس متخصص جهت ارائه خدمات اداره کار