خدمات تامین اجتماعی

 

تعهدات کارفرمایان در قبال تامین اجتماعی ، براساس ماده 148 قانون کار تمامی کارفرمایان دارای نیروی انسانی که مشمول قانون کار می شوند از روز اول اشتغال حق بیمه پرسنل خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمایند

 

در صورتی که کارفرما حق بیمه پرسنل که شامل 30 درصد از حقوق و مزایای دریافتی می باشد به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکند:

اگر لیست ارسال شود اما پرداخت نشود 2 درصد اگر لیست ارسال نشود کارفرما مشمول 12 درصد جریمه تاخیر ارسال لیست می شود.

 

اما نکته قابل توجه این قسمت می باشد که اگر کارفرما هیچ اقدامی جهت تشکیل پرونده و ارسال لیست بیمه نکند و بعداز گذشت زمان کارگران و پرسنل زیر مجموعه درخواست بیمه کنند از طریق شکایت چه ادعای سوابق براساس ماده 183 قانون کار که به صراحت اشاره کرده که کارفرما موظف است کلیه مبالغ حق بیمه کارگر محاسبه شود و همچنین مشمول افزایش جریمه دو الی ده برابری حق بیمه می شود 

 

برای مثال کارگری که سال 85 کار می کرد و نرخ هر ماه حق بیمه 54 هزار تومان بوده است اگر در سال 1401 شکایت کند به ازای هر ماه به صورت حدودی براساس دو برابر نرخ روز 500/3 میلیون تومان  کارفرما می بایست جریمه یک ماه بیمه نکردن را  پرداخت نماید بعضی برای یک سال 4 میلیون تومان می باشد.

 

از دیگر وظایف کارفرمایان ارائه گزارش حادثه، تست سلامت پرسنل جدید (ارسال گواهی آزمایشات بدو استخدام ،دریافت مفاصا حساب (برای پیمانکاران)، ارسال مدارک جهت حسابرسی سالانه (برای شرکت های حقوقی ) و بسیاری از امور دیگر را موظف به اجرا می باشد )

پیشنهاد ویژه آسان کار برای خدمات تامین اجتماعی

(یک دوره مشاوره رایگان با کارشناس تخصصی تامین اجتماعی)

صفر تا صد خدمات سازمان تامین اجتماعی را از آسان کار دریافت کنید

1.پیگیری پرونده ها و جرایم سازمان تامین اجتماعی

2. شرکت در هیئت های بدوی و تجدید نظر

3. پیگیری سوابق ،بازنشستگی، کارافتادگی و سختی زیان اور

4. پیگیری مفاصا حساب پیمانکاران

5. تنظم و ارسال لیست بیمه به صورت غیر حضوری

6. انجام کلیه خدمات اینترنتی و غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی

7. انجام پیش حسابرسی ودفاعیه جرایم حسابرسی تامین اجتماعی

ارتباط با کارشناس متخصص جهت ارائه خدمات تامین اجتماعی