یکی از مسائلی که در قانون کار به آن توجه زیادی شده است، روابط میان کارگر و کارفرما است. کارگر و کارفرما نسبت به هم وظایفی دارند و باید به تمام تعهدات کاری خود عمل نمایند. در غیر این صورت احتمال بروز درگیری و مشکل میان آنها وجود دارد. در صورتی که کارگر یا کارفرما به تعهدات خود عمل نکرده و حق طرف مقابل را ضایع کند، امکان شکایت و احقاق حق از طریق مراجع قانونی وجود دارد. بسیاری از افراد در این شرایط از وکیل اداره کار کمک میگیرند تا پرونده خیلی بهتر و سریعتر به نتیجه برسد. در این مطلب قصد داریم در خصوص بهترین وکیل اداره کار در تهران صحبت کنیم و با نحوه پیدا کردن بهترین کارشناس اداره کار آشنا شویم.
فهرست محتوا
Toggleبهترین وکیل اداره کار در تهران
بهترین وکیل اداره کار در تهران به وکیلی گفته میشود که به طور تخصصی در جریان پروندهها و دعاوی مربوط به کارفرما و کارگر فعالیت میکند. بهترین وکیل از تخصص بالایی در این امر برخوردار است و پروندههای زیادی را به نتیجه رسانده است. به واسطه همین موضوع هم حسن شهرت و اعتبار بالایی دارد. بهترین وکیل اداره کار در شهر تهران از موکل خود به بهترین شکل ممکن دفاع کرده و جهت دفاع از او در مراجع قضایی حاضر میشود. این وکلا دانش بالایی در حوزه قوانین کار دارند و نسبت به تمام مصوبات، بخشنامهها و آیین نامههای جدید آگاه هستند.
مزایای اخذ بهترین وکیل اداره کار در تهران
قطعا پیگیری پرونده از سوی بهترین وکیل اداره کار با مزایای زیادی همراه است. زمانی که پرونده به دست بهترین وکیل سپرده شود، شانس موفقیت پرونده دو چندان میشود. از سوی دیگر بهترین وکلای اداره کار به دلیل تجربه کاری بالا میتوانند کوتاهترین و موثرترین راه را انتخاب کرده و پرونده را زودتر به نتیجه برسانند. بهترین وکیل اداره کار با اشراف کامل بر قوانین کار میتواند از حق و حقوق موکل خود به بهترین شکل ممکن دفاع کرده و مانع از ضایع شدن حق او شود. از سوی دیگر با وجود چنین وکیلی دیگر نیازی به حضور شاکی در مراحل دادرسی نبوده و وکیل به عنوان نماینده قانونی او در تمام جلسات شرکت مینماید.
دلیل نیاز به وکیل اداره کار جهت شکایت از کارفرما
در صورتی که کارگر قصد شکایت از کارفرما را داشته باشد، در قدم اول باید رابطه کارگر و کارفرمایی را اثبات کند. برای اثبات روابط کاری هم به قرارداد کار نیاز است. متاسفانه در برخی از شرکتها میان کارگر و کارفرما هیچ قرارداد کاری منعقد نمیشود و کارگر در این امر با مشکل مواجه میشود. در این شرایط کارگر باید به مراجع اداره کار مراجعه کرده و رابطه کارگر و کارفرمایی را اثبات نماید. راههای زیادی هم جهت اثبات این موضوع وجود دارد که بهترین وکیل اداره کار نسبت به آنها آگاه است.
پس از اثبات رابطه کاری میان کارگر و کارفرما، نیاز به ارائه مدارک مورد نیاز جهت مطالبه حقوق است. جمعآوری این مدارک هم کار سادهای نیست. چرا که بسیاری از کارگران راههای قانونی جهت دفاع از خود را نمیدانند. در این شرایط حضور یک وکیل اداره کار متخصص بسیار کارساز بوده و میتواند به کارگر در این پروسه کمک زیادی نماید. وکیل اداره کار به تمام مراحل قانونی آشنا بوده و با تکیه بر دانش و تجربه خود میتواند بهترین نتیجه را برای موکل خود رقم بزند.
انواع شکایت کارگر از کارفرما با کمک وکیل اداره کار
قانون کار حقوق زیادی را برای کارگران در نظر گرفته است. در صورتی که کارفرما حقوق کارگر را نادیده بگیرد، کارگر میتواند شخصا و یا به کمک وکیل اداره کار از او شکایت نماید. در این بخش به چند موضوع رایج شکایت کارگر از کارفرما اشاره میکنیم:
- مطالبه حقوق: بسیاری از شکایات صورت گرفته از کارفرمایان، به خاطر عدم پرداخت حقوق در موعد مقرر و یا پرداخت حقوق کمتر از میزان قانونی است. برخی از کارفرمایان پس از اخراج یا استعفای کارگر هم حقوق او را پرداخت نکرده و راه را برای شکایت کارگر باز میگذارند. در این شرایط کارگر میتواند با کمک بهترین وکیل اداره کار از کارفرما شکایت کرده و حقوق خود را مطالبه نماید.
- عدم واریز حق بیمه: بیمه اجباری جزو وظایف کارفرما است. زمانی که فرد جدیدی در شرکت استخدام شود، کارفرما ملزم به بیمه کردن او میگردد. حق بیمه هم باید با توجه به میزان درآمد و حقالسعی کارگر محاسبه شود. حال اگر کارفرما در پرداخت حق بیمه کارگر کوتاهی کند یا حق بیمه را کمتر از درآمد کارگر پرداخت نماید، کارگر میتواند از او شکایت کند.
- مطالبه عیدی و سنوات: از دیگر حقوق قانونی کارگر باید به عیدی و سنوات اشاره کرد. عیدی مبلغی معادل با یک پایه حقوق است که در پایان سال همراه با سنوات به کارگر پرداخت میشود. لازم به اشاره است که در صورتی که کارگر کمتر از یک سال هم کار کرده باشد، باید متناسب با مدت کارکرد عیدی را دریافت نماید. در غیر این صورت میتواند به دلیل عدم پرداخت عیدی یا سنوات از کارفرما شکایت کند.
- حوادث ناشی از کار: کارگران در کارگاههای مختلف در معرض خطرات زیادی هستند. در صورتی که حادثهای در حین کار رخ داده و به کارگر خسارت مالی یا جانی وارد شود، کارفرما موظف به پرداخت خسارت میشود. در غیر این صورت کارگر میتواند شخصا یا با کمک وکیل اداره کار از کارفرما شکایت کرده و خسارات و دیه را به طور کامل دریافت نماید.
هزینه وکیل اداره کار در تهران چقدر است؟
حق الزحمه وکیل اداره کار به موارد زیادی بستگی دارد. مهمترین فاکتور در این زمینه میزان تجربه و تخصص وکیل و حسن شهرت او است. هر چقدر وکیل از سابقه کاری و تخصص بالاتری برخوردار باشد و پروندههای بیشتری را به نتیجه رسانده باشد، هزینه بیشتری جهت وکالت دریافت میکند. علاوه بر این مدت زمانی که برای پیگیری پرونده نیاز است، بر روی هزینه وکیل اداره کار در تهران تاثیر میگذارد.
اخذ وکیل اداره کار از کلینیک اداری آسان کار
جهت اخذ بهترین وکیل اداره کار در تهران، کرج و قزوین میتوانید از طریق کلینیک اداری آسان کار اقدام نمایید. کلینیک اداری آسان کار از اولین و تخصصیترین مجموعهها در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی است و خدمات مختلفی را در این خصوص ارائه مینماید. از خدمات این مجموعه باید به پیگیری جرائم اداره کار، تسویه حساب پرسنل، خدمات تامین اجتماعی، تنظیم قرارداد کار و خدمات منابع انسانی اشاره کرد. جهت کسب اطلاع از نحوه اخذ وکیل اداره کار از آسان کار میتوانید با شمارههای مجموعه تماس حاصل فرمایید.
جمع بندی
در صورتی که به دنبال بهترین وکیل اداره کار در تهران هستید، حتما به تخصص و دانش او در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی توجه داشته باشید. بهترین وکلا علم و آگاهی زیادی در این حوزه دارند و اطلاعات لازم را به بهترین شکل ممکن در اختیار موکلین خود قرار میدهند.