آسان کار

متخصص روابط کار و تامین اجتماعی

تماس از شما مشاوره رایگان از ما

قرارداد تعهد به انجام کار

0/لایک

قرارداد تعهد به انجام کار 

قرارداد تعهد به انجام کار یکی از انواع قراردادهایی است که میان دو شخص متعهد و متعهدله تنظیم می شود که یک شخص وظیفه انجام تعهد را بر عهده دارد و شخص دیگر از انجام این تعهد سود می کند. قرارداد تعهد به انجام کار یکی از مهم ترین قراردادهایی است که به موجب آن فرد متکلف وظایفی دارد که انجام این وظایف در زمان مقرر ضروری است؛ بنابراین اگر متعهد وظایف محوله را به خوبی انجام ندهد مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

حین تنظیم قرارداد تعهد طرفین به توافقاتی می رسند که فرد متعهد وظایف خود را به چه صورت انجام دهد؛ بنابراین اگر در طول این مسیر فرد متکلف وظایف خود را به درستی انجام ندهد متعهدله می تواند به صورت قانونی از وی شکایت کند. پس اگر اقدام به تنظیم قرارداد تعهد به انجام کار می کنید باید به خوبی آگاهی باشید که این نوع قرارداد نیاز به انجام وظایف در زمان خاص خود را دارد؛ بنابراین اگر حس می کنید که نمی توانید به تعهدات خود عمل کنید هرگز اقدام به تنظیم این نوع قرارداد نکنید.

برای آشنایی هر چه بیشتر و بهتر با تنظیم قرارداد تعهد به انجام کار بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا حین تنظیم قرارداد تعهد به انجام کار با آگاهی کامل اقدام کنید.

تنظیم قرارداد تعهد به انجام کار

قبل از هر چیزی در ابتدا ضروری است که بدانید قرارداد تعهد به انجام کار چه نوع قراردادی است و چه اشخاصی در این قرارداد کار دخیل هستند و سود می کنند. قرارداد تعهد به انجام کار یک نوع قرارداد کار دو سویه است که طرفین با انجام تعهدات خود به سود و منفعت خوبی دست می یابند.

همچنین بخوانید  انواع جرایم بیمه تامین اجتماعی

امروزه یکی از مهم ترین دعاوی حقوقی که بسیاری از وکلا درگیر آن هستند مربوط به همین نوع قرارداد کار است؛ زیرا افراد اقدام به تنظیم قرارداد تعهد به انجام کار می کنند و به دنبال کسب سود هستند اما نمی دانند که تنظیم این قرارداد کار چه شرایطی دارد و چه مسئولیت هایی را بر عهده دارند به همین خاطر به مرور زمان متعهد و متعهدله با مشکل مواجه می شوند.

متن قرارداد تعهد به انجام کار

متن قرارداد تعهد به انجام کار

اولین بخش از قرارداد تعهد به انجام کار مربوط به مشخصات طرفین است که طرفین باید مشخصات خود را به صورت کاملا دقیق یادداشت نمایند. نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، نشانی و… از جمله مشخصاتی است که باید با دقت هرچه تمام تر یادداشت شود.

مورد دیگری که در تنظیم قرارداد تعهد به انجام کار به آن پرداخته می شود توافقات و تعهدات طرفین است. در این بخش افراد باید به توافق رسیده باشند و بدانند که وظایف هر یک چیست. متکلف باید با این وظایف به خوبی آشنا باشد و از عهده این مسئولیت بر بیاید.

از دیگر موارد که باید به آن پرداخته شود شرایط فسخ قرارداد کار است، یعنی زمانی که تعهدات صورت نگرفته و مانعی برای ادامه دادن وجود دارد باید قرارداد کار فسخ شود اما این فسخ خود شرایطی دارد.

توجه کنید که تنظیم قرارداد کار نکاتی دارد و باید به کمک یک وکیل حرفه ای اقدام کنید تا این قرارداد با توجه به شرایط و قوانین موجود تنظیم شود.

شرایط تنظیم قرارداد تعهد به انجام کار

تنظیم قرارداد تعهد به انجام کار شرایطی دارد که توجه به این شرایط برای طرفین ضروری است. در ادامه با مهم ترین نکات و شرایط تنظیم این نوع قرارداد کار آشنا می شوید.

تنظیم قرارداد تعهد برای انجام کار مقدور

زمانی که شما اقدام به تنظیم قرارداد تعهد به انجام کار می کنید باید به خوبی آگاه باشید که انجام این کار مقدور باشد. اگر حس کردید که انجام این کار نه تنها برای شما بلکه برای هیچکس مقدور نیست باید از تنظیم قرارداد کار خودداری کنید یا اگر تنظیم قرارداد صورت گرفته است باطل می شود.

همچنین بخوانید  نحوه پس گرفتن سفته از کارفرما

البته یک استثناء وجود دارد و آن هم این است که شاید افرادی دیگری بتوانند کار مورد نظر را انجام دهند و تنها شخص شما قادر به انجام آن نباشد در این صورت قرارداد تعهد به انجام کار باطل نمی شود.

تنظیم قرارداد تعهد برای انجام کارهای قانونی

زمانی که طرفین اقدام به تنظیم قرارداد تعهد به انجام کار می کنند باید بدانند که انجام کار و تعهدی که بابت آن داده اند باید کاملا قانونی و مشروع باشد؛ یعنی کاری که قرار است انجام شود در چارچوب قانون قرار گرفته باشد.

تنظیم قرارداد تعهد برای انجام کارهایی سودمند

تنظیم قرارداد تعهد برای انجام کارهایی سودمند

از دیگر شرایط و نکات مهم در تنظیم قرارداد تعهد به انجام کار این است که انجام این کار باید با سود و منفعت همراه باشد. توجه کنید که منظور از سود فقط سرمایه و پول نیست و تنها کسانی می توانند کار با منفعت و سود را از غیره تشخیص دهند که عاقل و بالغ باشند.

ارکان اساسی قرارداد تعهد به انجام کار

قرارداد تعهد به انجام کار دارای سه رکن اساسی است: موضوع تعهد، طرف تعهد و رابطه حقوقی.

موضوع تعهد:موضوع قرارداد تعهد به انجام کار همانطور که از نام آن مشخص است به نوع کار و انجام آن اشاره می کند.

طرف تعهد: به متعهد و متعهدله اشاره می کند که ممکن است دو یا چند نفر باشند.

رابطه حقوقی: رابطه حقوقی هم به انجام کار یا خودداری از انجام آن اشاره می کند.

ضرورت انجام تعهد در انجام کار

زمانی که افراد اقدام به تنظیم قرارداد تعهد به انجام کار می کنند، متعهد مجموعه ای از وظایف و مسئولیت ها را به عهده می گیرد که باید مطابق با توافقات صورت گرفته تمامی وظایف خود را انجام دهد و متعهدله نیز بابت این کار مبلغی را پرداخت می کند.

همچنین بخوانید  نحوه اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه

به طور مثال یک نفر تعهد می کند که در مدت زمان مشخص به فرد دیگر در قبال دریافت مبلغی یک کار را ارائه دهد؛ مثلا فردی اقدام به تولید یک کالا یا صنایع دستی می کند در این صورت باید مطابق با قرارداد محصولات و کالاها را تحویل دهد و از متعهدله بابت آن پولی دریافت کند.

بنابراین متعهد و متعهدله هر یک وظایفی دارند که باید با توجه به توافقات صورت گرفته هر یک وظایف خود را در زمان مقرر انجام دهند.

عواقب عدم تعهد به انجام کار

عواقب عدم تعهد به انجام کار

اگر متعهد و متعهدله وظایف خود را به خوبی انجام ندهند می توان اقدام به تنظیم یک شکایت نمود. اگر در تنظیم شکایت خیلی مهارت ندارید می توانید از یک وکیل کار کمک بگیرید.

به طور مثال افراد اقدام به تنظیم قرارداد می کنند اما متعهد بنا به دلایلی به وظایف خود عمل نمی کند در این صورت متعهدله می تواند اقدام به تنظیم شکایت علیه وی نماید. برای شکایت علیه متعهد می توان به کمک یک وکیل کار اقدام کرد تا این فرایند در مدت زمان کوتاه تری طی شود.

جمع بندی

قرارداد تعهد به انجام کار یکی از انواع قراردادها است که طرفین این قرارداد متعهد و متعهدله هستند و هر یک وظایفی به عهده دارند، البته توجه کنید که متعهد و متعهدله می توانند دو یا چند شخص باشند. به موجب این قرارداد افراد متعهد اقدام به انجام وظایف خود می کنند و افراد متعهدله با دریافت خدمات اقدام به پرداخت مبلغی معین مطابق با قرارداد کار می کنند.

به طور مثال شخصی اقدام به تولید یک کالا می کند و مطابق با قرارداد متعهد شده تا ظرف مدت 2 ماه تمامی کالاها را به متعهدله انتقال دهد، پس از این انتقال متعهدله باید مبلغی را با توجه به قرارداد به متعهد پرداخت نماید.

جدید ترین مقالات

ایمن سازی کسب و کار

پشتیبان کاربر

کلینیک اداری آسان کار آماده ارائه انواع خدمات اداری ،حقوقی ومشاوره به کارگران وکارفرمایان می باشد،شما می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی و اینترنتی با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی در ارتباط باشد.با تشکر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها