آسان کار

متخصص روابط کار و تامین اجتماعی

تماس از شما مشاوره رایگان از ما

نحوه اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه

3/لایک

نحوه اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه

نحوه اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه یکی از نکات مهمی است که کارگران باید با آن آشنا باشند تا در صورت بروز مشکل بتوانند اقداماتی جهت این تغییر و اصلاح را انجام دهند. توجه نمایید که اگر شغل شما به درستی در لیست بیمه درج نشده باشد ممکن است سختی کار به شما تعلق نگیرد یا از بسیاری از مزیت های دیگر بهره مند نخواهید شد به همین خاطر ضروری است که در صورت مغایرت عنوان شغل حقیقی (شغلی که دارید) با عنوان شغلی که در لیست بیمه آمده است (شغلی که کارفرما درج نموده است)، اقدامات اصلاحی را انجام دهید.

برخی کارفرماها بنا به هر دلیلی از نوشتن عنوان شغلی درست در قرارداد کار و یا لیست بیمه خودداری می کنند و در نتیجه کارگران نمی توانند از مزیت های شغلی که دارند بهره مند شوند. بنابراین اگر کارفرمای شما نیز از نوشتن عنوان دقیق و واقعی شغل خودداری نموده است، باید اقداماتی جهت تغییر عنوان شغلی در لیست بیمه را انجام دهید تا بتوانید از مزیت های بیمه تامین اجتماعی استفاده نمایید.

جهت آگاهی از نحوه اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه بهتر است که در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی کافی موثرترین اقدامات را انجام دهید.

نحوه اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه چیست؟

زمانی که شما به عنوان کارگر قصد همکاری با یک کارفرما را دارید باید این همکاری در قالب یک قرارداد کار آورده شود یعنی باید طرفین (کارگر و کارفرما) یک قرارداد کار تنظیم نمایند و در این برگه قرارداد نکاتی را یادداشت کنند تا در طول این همکاری هر کدام بدانند که چه وظایف و مسئولیت هایی را دارند، در چه شغلی و در کجا مشغول به کار هستند و چه میزان دستمزدی دریافت می کنند. عنوان شغلی یکی از مهم ترین مواردی است که در این قرارداد باید به صورت دقیق نوشته شود که همین عنوان در لیست بیمه نیز آورده می شود.

نحوه اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه چیست؟

اما برخی کارفرماها اقدام به نوشتن عنوان اصلی شغل در قرارداد و همچنین در لیست بیمه نمی کنند و در نتیجه کارگر بسیاری از مزیت های شغل خود را از دست می دهد؛ به طور مثال اگر به شغل سختی کار تعلق گیرد، وی دیگر نمی تواند این سختی کار را دریافت نماید. بنابراین اگر به عنوان کارگر مشاهده نموده اید که عنوان شغلی در لیست بیمه به درستی درج نشده است باید حتما اقدامات اصلاحی را انجام دهید.

اگر هم قصد اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه را دارید اما نمی دانید که چطور و چگونه باید اقدام کنید، می توانید از وکلای فعال در این حوزه کمک بگیرید تا به صورت کاملا قانونی مسیر پیش رو را طی کنید.

چرا اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه؟

برخی افراد در شغلی مشغول به کار هستند که به آن ها سختی کار تعلق می گیرد؛ اما کارفرما عنوان اصلی و صحیح را در قرارداد و لیست بیمه نمی آورد و کارگر نمی تواند مزیت های شغل خود را دریافت نماید. بنابراین اگر شما هم با چنین مشکلاتی مواجه هستید باید در ابتدا اقداماتی جهت اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه انجام دهید و سپس به سراغ دریافت این مزیت ها بروید.

نحوه تصحیح عنوان شغلی در لیست بیمه

نحوه تصحیح عنوان شغلی در لیست بیمه بدین صورت است که کارگر باید در ابتدا در مراجع حل اختلاف اداره کار علیه کارفرما شکایتی تنظیم نماید و تمامی مدارکی را که نشان می دهد عنوان شغلی نادرست ثبت شده است و مدارک عنوان شغل اصلی را ارائه دهد تا بتواند رای را به سوی خود برگرداند.

پس از اینکه کارگر تمامی مراحل پیشین را طی کرد و مدارک را تحویل داد، اگر رای به سوی او برگردد و عنوان شغلی تغییر کند، باید این رای را به سازمان تامین اجتماعی ارجاع دهد تا عنوان اصلی شغل در لیست بیمه آورده شود و کارگر بتواند از مزیت های این بیمه بهره مند شود.

اثبات عنوان شغلی

زمانی که کارگر قصد اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه را دارد باید بگونه ای اثبات نماید که این عنوان آورده شده در لیست بیمه به نادرستی مکتوب شده است و شغل اصل وی چیز دیگری است که در این بخش می خواهیم به نحوه اثبات عنوان شغلی اشاره کنیم تا با اخذ مدارک کافی اقدام به اصلاح عنوان در لیست بیمه نمایید.

اثبات عنوان شغلی

یکی از بهترین مدارکی که فرد با جمع آوری آن می توان عنوان شغلی خود را اثبات نماید، شهادت شهود همکاران وی است که این مدارک هم توسط کارشناسان بررسی می شود تا صحت درستی آن مشخص شود. بنابراین سعی کنید که از همکاران قدیمی و واقعی درخواست کمک کنید.

با گرفتن عکس و فیلم و یا استفاده از فیلم های دوربین مداربسته می توانید به راحتی عنوان شغل خود را اثبات نمایید. بنابراین راه و روش های بسیار مختلفی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید عنوان شغلی خود را ثابت نمایید و رای دادگاه را به سوی خود برگردانید.

متن درخواست اصلاح عنوان شغلی

شاید به نظر نوشتن متن اصلاح عنوان شغلی در لیست سخت و دشوار باشد اما ما در این بخش شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید به راحتی این متن را نوشته و تحویل دهید.

در ابتدا شما باید نام و نام خانوادگی به همراه کد ملی خود را یادداشت نمایید و سپس باید آدرس دقیق محل کار خود و سمتی که دارید را یادداشت کنید تا با مطالعه آن بتوان پی برد که شما در کدام بخش و در چه حوزه ای مشغول به کار هستید. سپس باید اشاره کنید که شغل شما در دسته مشاغل سخت و زیان آور است اما کارفرما اقدام به نوشتن این عنوان شغلی نکرده است و قصد اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه را دارید.

بنابراین به راحتی می توان متن درخواست اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه را نوشت. توجه نمایید که این متن باید کوتاه و مختصر باشد و از هرگونه حاشیه و پرگویی باید پرهیز کنید.

اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه به کمک وکیل حرفه ای

زمانی که صحبت از اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه است ممکن است برخی افراد تجربه و مهارت کافی برای این اقدام را نداشته باشند و ندانند که چه مسیری را برای این تغییر و اصلاح باید انجام دهند. بنابراین توصیه ما به شما این است که اگر قصد اصلاح عنوان شغلی در بیمه را دارید حتما از بهترین وکلا کمک بگیرید تا مسیر قانونی این اقدام را در کوتاه ترین زمان ممکن طی کنید.

اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه به کمک وکیل حرفه ای

جهت ویرایش عنوان شغلی در لیست بیمه تامین اجتماعی می توانید همین حالا از طریق شماره هایی که در اختیار دارید اقدام کنید تا کارشناسان مجرب و حرفه ای آسان کار برای تغییر عنوان شغلی در لیست بیمه شما را راهنمایی کنند تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن هم عنوان شغلی را اصلاح نمایید و هم به تمامی مزیت های شغل خود دست یابید.

جمع بندی

پیشتر راجع به تصحیح عنوان شغلی در لیست بیمه خواندید و حالا می دانید که به عنوان یک کارگر می توانید اقدامات اصلاحی را انجام دهید به شرطی که بتوانید اثبات کنید که کارفرما نام اصلی شغل را هم در قرارداد و هم در لیست بیمه نیاورده است. بنابراین اگر مدارک شما برای اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه تکمیل است می توانید همین حالا اقدامات اصلاحی را انجام دهید.

جدید ترین مقالات

ایمن سازی کسب و کار

پشتیبان کاربر

کلینیک اداری آسان کار آماده ارائه انواع خدمات اداری ،حقوقی ومشاوره به کارگران وکارفرمایان می باشد،شما می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی و اینترنتی با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی در ارتباط باشد.با تشکر

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیاوش

سلام
ایا مبلغ پرداختی حق بیمه برای مشاغل سخت برای کارفرما بیشتر از مشاغل عادی است

asan

سلام
بله 4 درصد بابت مشاغل سخت و زیان آور بیشتر کارفرما پرداخت مینماید