در هر کشوری برای جلوگیری از حق و حقوق کارگران و کارفرمایان، یک سری قوانین در نظر گرفته شده است. در کشور ایران نیز به همین صورت است و قوانین متعددی در خصوص روابط کارگر و کارفرمایی وضع شده است. اطلاع از قوانین کاری باعث میشود تا افراد دچار مشکل در حوزه کاری خود نشوند و مانع از تضییع حق و حقوقشان شوند. حال از آنجایی که اطلاع از تمام قوانین کاری برای افراد عادی جامعه امکانپذیر نیست، بهترین راه کمک گرفتن از یک کارشناس اداره کار مجرب است. این دسته از افراد از تمام قوانین کاری در کشور آگاهی دارند و میتوانند به افراد راهنماییها و مشاورههای لازم را ارائه نمایند. در ادامه مطلب به نقش این افراد پرداخته و با نحوه پیدا کردن بهترین کارشناس اداره کار در نظرآباد کرج آشنا خواهیم شد.
فهرست محتوا
Toggleکارشناس اداره کار به چه کسی گفته میشود؟
همانطور که اشاره کردیم کارشناس اداره کار شخصی است که در حوزه روابط و مسائل کاری از علم و دانش زیادی برخوردار است. این شخص در جایگاه یک کارشناس قادر است به افراد در حوزه کاری کمک کرده و به آنها اطلاعات لازم را منتقل نماید. این کارشناسان از دانش بروزی برخوردار هستند و از تمام بخشنامههای کاری جدید، مصوبات و قوانین کاری در کشور آگاهی دارند. برای همین افرادی که در روابط کاری با مشکل مواجه میشوند، میتوانند به یک کارشناس اداره کار متخصص در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه کنند و با او به مشاوره و صحبت بپردازند. کارشناسان اداره کار پس از بررسی موضوع، بهترین راهکارها را به افراد پیشنهاد میکنند و بهترین مشاورهها را به آنها ارائه مینمایند.
مهمترین نقش کارشناس اداره کار در نظرآباد
افرادی که تحت عنوان کارشناس اداره کار به کار میپردازند، از موضوعات و قوانین کاری به خوبی آگاه هستند. از این رو افرادی که در روابط کارگر و کارفرمایی با مشکل مواجه میشوند، میتوانند به این دسته از افراد مراجعه نمایند و از آنها اطلاعات و مشاورههای لازم را دریافت کنند. بسیاری از قوانین کاری از جزئیات و پیچیدگیهایی برخوردار هستند که تنها یک کارشناس اداره کار مجرب میتواند از پس درک آنها برآید. این افراد قادرند اطلاعات لازم را با زبانی قابل فهم به مراجعان خود توضیح دهند.
معمولا هر شهری بسته به وسعت خود از چندین کارشناس اداره کار برخوردار است. در شهرهایی چون تهران که از جمعیت بیشتری برخوردار هستند و شرکت و کارگاههای زیادی دارند، تعداد کارشناسان اداره کار بیشتر است. در شهر نظرآباد کرج نیز چندین کارشناس در این زمینه وجود دارد که افراد ساکن در این شهر میتوانند به آنها مراجعه نمایند.
کارشناس اداره کار نظرآباد و آگاهی بخشی به افراد
یکی از نقشها و وظایف کارشناس اداره کار، آگاهی دادن به افراد در خصوص مباحث کاری است. با استخدام فرد در یک مجموعه جدید، فرد از حق و حقوقهایی برخوردار میشود که ممکن است از بعضی از آنها اطلاعی نداشته باشد. عدم آگاهی از این موارد سبب تضییع حق و حقوق او شده و حتی ممکن است مشکلاتی را در آینده برای او ایجاد نماید. برای مثال اگر کارفرما شخص جدید را بیمه نکند، این شخص نمیتواند در آینده از حقوق بازنشستگی برخوردار شود. در این شرایط کارگر میتواند به شکایت از کارفرما بپردازد. شکایت کارگر از کارفرما به خاطر عدم بیمه، سبب جریمه شدن او از سوی اداره کار یا سازمان تامین اجتماعی میشود.
تنظیم انواع شکواییه به وسیله کارشناس اداره کار
کارشناس اداره کار در کنار ارائه مشاورههای لازم به افراد، به آنها در تنظیم شکواییه نیز کمک میکند. در صورتی که اختلاف موجود میان کارگر و کارفرما حل نشود، یکی از طرفین ناگزیر به شکایت از طرف مقابل میشود. برای طرح شکایت هم میتوان از یک کارشناس اداره کار کمک گرفته و از طریق او به طرح شکایت و ارائه اسناد و مدارک مهم پرداخت. این کارشناسان قادرند شکواییه را به بهترین شکل ممکن تنظیم و ارائه نمایند. همچنین این افراد در خصوص مدارک و اسناد مورد نیاز برای طرح شکایت به خوبی آگاهی دارند و سبب تسریع این کار میشوند.
تنظیم انواع قراردادهای کاری به کمک کارشناس اداره کار
بسیاری از مدیران به استخدام یک کارشناس اداره کار میپردازند تا در کنار ارائه اطلاعات، به آنها در تنظیم قراردادهای کاری نیز کمک نماید. قراردادهای کاری از مهمترین قراردادها هستند که باید به شیوه صحیحی تنظیم و منعقد شوند. همچنین این قراردادها در انواعی چون قرارداد کار موقت، قرارداد کار دائمی یا غیر موقت و قرارداد کار معین موجود هستند که هر یک ویژگیهای خاصی دارند و در زمانهای به خصوصی مورد استفاده قرار میگیرند. کارشناسان اداره کار از تمام نکات و قوانین تنظیم قرارداد کاری اطلاع دارند و میتوانند این قراردادها را به بهترین شکل ممکن تنظیم نمایند.
اخذ بهترین کارشناس اداره کار نظرآباد از مجموعه آسان کار
مجموعه آسان کار یکی از مجموعههای تخصصی در استان البرز است که به ارائه خدمات مختلف به کارفرمایان و کارگران میپردازد. این مجموعه از سال 1397 فعالیت خود را شروع کرده است و از چندین شعبه مختلف در این استان برخوردار میباشد. هدف از تاسیس و راه اندازی مجموعه آسان کار، ارائه خدمات در حوزه اداری و کاری بوده است تا افرادی که در این حوزه دچار مشکل میشوند، خیلی زود بتوانند مشکلات و اختلافات موجود را برطرف نمایند.
اگر به دنبال کارشناس اداره کار مجرب در نظرآباد یا شهر کرج هستید، میتوانید از کارشناسان این مجموعه کمک بگیرید. مجموعه آسان کار شامل چندین کارشناس اداره کار مجرب و متخصص است که آماده خدمترسانی به افراد میباشند. برای مشاوره و اخذ بهترین کارشناس اداره کار، کافیست با شمارههای مجموعه تماس حاصل فرمایید.
چرا کارشناسان اداره کار آسان کار؟
کارشناسان اداره کار مجموعه آسان کار، به صورت تخصصی فعالیت میکنند و از دانش و اطلاعات بروزی برخوردار هستند. در اینجا به چند ویژگی مهم کارشناسان اداره کار مجموعه آسان کار اشاره میکنیم تا بتوانید با خیالی آسودهتر کارشناس مورد نظر خود را از این مجموعه انتخاب نمایید.
-
برخورداری از اطلاعات به روز
کارشناسان اداره کار این مجموعه از دانش و اطلاعات به روزی برخوردار هستند و نسبت به تمام قوانین، مصوبات و بخش نامههای جدید آگاهی دارند. این افراد همواره اخبار مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دنبال میکنند و از هر مورد جدیدی به زودی مطلع میشوند. همچنین این افراد قادرند تمام قراردادهای کاری را به بهترین شکل ممکن تنظیم نمایند.
-
ارائه اطلاعات به زبانی شیوا و قابل فهم
در صورتی که افراد در درک برخی از قوانین کاری مشکل داشته باشند، کارشناسان این مجموعه آنها را به صورت واضح و قابل فهمی توضیح میدهند. این موضوع باعث میشود تا افراد در زمینه مورد نظر خود به آگاهی برسند و از کلیه مفاد قانونی و مقررات موجود مطلع شوند.
-
پاسخ مناسب و صحیح به سوالات
از دیگر خصوصیات کارشناسان اداره کار مجموعه آسان کار این است که به سوالات مراجعان خود به خوبی گوش میدهند و سپس بهترین و مناسبترین پاسخ را به آنها میدهند. پاسخدهی این افراد به گونهای است که جای هیچگونه سوال و ابهامی باقی نمیماند و افراد خیلی زود به جواب سوال خود میرسند.
-
دسترسی خوب
کارشناسان اداره کار این مجموعه همواره در دسترس هستند تا افراد بتوانند در زمانهای مورد نیاز از کمک و راهنماییهای آنها بهرهمند شوند. اگر در رابطه با ساعات و روزهای کاری این مجموعه سوال دارید، میتوانید با شمارههای درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.
جمع بندی
رابطه بین کارگر و کارفرما جزو روابط بسیار مهم محسوب میشود و افراد باید همواره به وظایف و تعهدات کاری خود در قبال یکدیگر عمل نمایند. در غیر این صورت شخص مقابل میتواند به شکایت پرداخته و از این طریق حق و حقوق خود را بگیرد. این افراد میتوانند برای حل مشکلات و جلوگیری از تضییع حق و حقوق خود از یک کارشناس اداره کار مجرب کمک بگیرند. این کارشناسان به افراد راهنماییها و مشاورههای لازم را به خوبی ارائه میدهند. جهت مشاوره و اخذ کارشناس اداره کار در نظرآباد کرج، میتوانید از طریق مجموعه آسان کار اقدام نمایید.