آسان کار

متخصص روابط کار و تامین اجتماعی

تماس از شما مشاوره رایگان از ما

نمونه قرارداد کار در منزل

0/لایک

نمونه قرارداد کار در منزل

آگاهی از نحوه نوشتن بهترین نمونه قرارداد کار در منزل به متقاضیان کمک می کند تا بتوانند بهترین قراداد کار را تنظیم نمایند، البته توجه نمایید که این نوع قرارداد کار هم تابع قانون کار است اما با این حال باز هم ضروری است با آن بیشتر آشنا شوید تا در حین تنظیم قرارداد کار در منزل با مشکل مواجه نشوید. کسب و کارهای خانگی بسیاری وجود دارد که هر یک از افراد با یک یا چند کارفرما اقدام به همکاری می نمایند اما پیش از هر اقدامی باید یهترین قرارداد کار در منزل را تنظیم نمود.

شاید فکر کنید زمانی که کار در منزل را قبول می کنید نیازی به تنظیم قرارداد کار نیست؛ اما توجه نمایید اغلب کسب و کارهای خانگی باید بر پایه یک قرارداد کار بنا شوند یعنی طرفین پیش از هر چیزی در ابتدا باید بهترین قرارداد کار در منزل را تنظیم نمایند و سپس شروع به همکاری نمایند. نکته ای که وجود دارد این است که با تنظیم چنین قرارداد کاری، در صورت بروز مشکل امکان پیگیری به صورت کاملا قانونی وجود دارد.

اگر قصد تنظیم بهترین قرارداد کار در منزل را دارید بهتر است که در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با آگاهی کافی اقدام به تنظیم این قرارداد نمایید.

نحوه نوشتن قرارداد کار در منزل

قرارداد کار در منزل یکی از پر تقاضا ترین قراردادهایی است که امروزه میان کارگران و کارفرما بسته می شود و مفاد آن بگونه ای مکتوب شده تا حق و حقوق طرفین از بین نرود و در صورت بروز مشکل بتوان به صورت قانونی پیگیری نمود. البته توجه نمایید که اگر با مشکلی مواجه شده اید در ابتدا بهتر است که با گفتگو این مشکل را برطرف نمایید و سپس اگر این مشکل حل نشد می توانید به صورت قانونی مشکل پیش آمده را به کمک قانون حل کنید.

 

نحوه نوشتن قرارداد کار در منزل

 

در یک قرارداد کار در منزل یک سری نکات مهم وجود دارد که در این قرارداد کار باید به نکات اشاره شود که ما در این بخش از مقاله شما را با مهم ترین نکات تنظیم قرارداد کار در منزل آشنا می کنیم تا بتوانید بهترین قرارداد کار را تنظیم نمایید.

  • عنوان قرارداد کار در منزل

عنوان قرارداد کار در منزل باید به صورت دقیق و شفاف مشخص شود تا دیگر ابهاماتی به وجود نیاید؛ به طور مثال اگر هدف از تنظیم قرارداد کار در منزل برای نگهداری از کودک باشد باید توجه نمایید که همین موضوع را مکتوب کنید.

  • مشخصات طرفین قرارداد

مشخصات کارگر و کارفرما به صورت کاملا درست و دقیق باید در این بخش نوشته شود. مشخصاتی همچون نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، تحصیلات و موارد دیگر باید در این قسمت از قرارداد کار در منزل نوشته شود.

  • موضوع قرارداد کار در منزل

موضوع قرارداد کار در منزل همان چیزی است که طرفین متعهد می شوند تا با همکاری یکدیگر آن کار را پیش ببرند. این موضوع با توافق طرفین مشخص و نوشته می شود.

  • حقوق یا حق الزحمه

نوشتن حقوق و یا حق الزحمه کارگر در قرارداد کار در منزل بسیار ضروری است و این مبلغ باید با توافق طرفین نوشته شود. توجه نمایید که کارگر و یا فردی که به صورت دورکاری قرار است اقدام به انجام کاری نماید باید بر اساس کار وی حقوقش محاسبه شود و این مبلغ باید به صورت عدد و حروف نوشته شود تا دیگر مشکلاتی ایجاد نشود.

  • مدت قرارداد کار در منزل

مدت قرارداد کار در منزل یا قرارداد دورکاری همان تاریخ شروع و تاریخ پایان همکاری کارگر و کارفرما است که به موجب آن مشخص می شود که طرفین از چه تاریخی تا چه تاریخی با یکدیگر باید همکاری کنند.

 

مدت قرارداد کار در منزل

 

  • تعهدات و وظایف طرفین

بند دیگر قرارداد کار در منزل که بسیار اهمیت دارد نوشتن تعهدات و وظایف طرفین است که به موجب آن مشخص می شود که هر یک از طرفین چه تعهدات و مسئولیت هایی دارند. تعهدات و وظایف کارگر و کارفرما باید به صورت یک لیست کامل نوشته شود.

  • شرایط فسخ قرارداد کار در منزل

یک سری شرایط وجود دارد که اگر کارگر یا کارفرما با این شرایط مواجه شوند می توانند اقدام به فسخ قرارداد کار در منزل کنند؛ به طور مثال اگر کارفرما حق و حقوق کارگر را پرداخت نکند یا اگر کارگر به خوبی از عهده کار بر نیاید می توان اقدام به فسخ قرارداد کار در منزل نمود.

مزایای قرارداد کار در منزل

یکی از بهترین مزایای قرارداد کار در منزل این است که امنیت شغلی برای کارکنان وجود دارد؛ زیرا کارکنان هم قرارداد کار دارند و هم محل انجام کار توسط خود این افراد تعیین می شود به همین خاطر خیال‌شان راحت تر است.

در قرارداد کار در منزل، کارکنان بهتر می توانند زمان را مدیریت کنند چرا که همه چیز دست خودشان است و با برنامه ریزی که کرده اند باید تمامی کارها را پیش ببرند.

یکی از بهترین مزایای قرارداد کار در منزل این است که افراد از سلامت جسمانی بیشتری برخوردار هستند؛ زیرا دیگر در محیط های کاری پرخطر، کم خطر و دیگر مکان ها نیستند و در نتیجه هم جسم و هم روح این افراد در سلامت و آرامش بیشتری است.

اما توجه نمایید که قرارداد کار در منزل برای کارفرما نیز مزایایی همچون صرفه جویی در هزینه ها، افزایش اشتغال کارکنان، عدم نیاز به خرید وسایل و تجهیزات و غیره دارد.

قرارداد کار در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

تنظیم قرارداد کار در منزل برای تمام افرادی که نیاز به کسب و کارهای خانگی دارند ضروری است. برخی افراد علاقه ای به کار در خارج از منزل ندارند در نتیجه به سمت کسب و کارهای خانگی می روند، چنین افرادی باید توجه نمایند که پیش از شروع کار حتما یک نمونه قرارداد کار در منزل را تنظیم نمایند.

افرادی که بنا به هر دلیلی می خواهند یک کسب و کار خانگی داشته باشند و با یک کارفرما اقدام به همکاری می کنند باید حتما این نوع قرارداد را تنظیم نمایند؛ بنابراین بهانه ها را بهتر است کنار بگذارید و به سراغ تنظیم قرارداد بروید. برخی افراد می گویند که کارفرما آشنا است و نیازی به قرارداد نیست اما لازم به ذکر است که اغلب مشکلات پیش آمده و حل نشده به خاطر عدم وجود قرارداد کار در منزل است.

مشاوره جهت تنظیم قرارداد کار در منزل

ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که قصد تنظیم قرارداد کار در منزل را دارید اما تجربه کافی برای این اقدام ندارید در این صورت نیاز است که از مشاور قرارداد کار حرفه ای و مجرب در این حوزه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین قرارداد کار در منزل را تنظیم نمایید.

 

مشاوره جهت تنظیم قرارداد کار در منزل

 

اگر قصد تنظیم قرارداد کار در منزل را به کمک بهترین مشاوران دارید توصیه می کنیم که حتما از طریق شماره هایی که در اختیار دارید اقدام کنید و با مشاوران مجرب کلینیک اداری آسان کار صحبت و مشورت نمایید. مشاوران آسان کار با تجربه و مهارت بالایی که در این حوزه دارند قادر هستند بهترین قرارداد کار در منزل را تنظیم نمایند.

جمع بندی

پیشتر راجع به تنظیم قرارداد کار در منزل در خواندید و حالا می دانید که تنظیم این نوع قرارداد نکاتی دارد که با توجه به این نکات باید این قرارداد تنظیم شود؛ بنابراین اگر حس می کنید که تجربه و مهارت کافی برای تنظیم قرارداد کار در منزل را ندارید حتما از مشاوران بهترین کلینیک اداری کمک بگیرید تا بتوانید بهترین قرارداد کار در منزل را تنظیم نمایید.

جدید ترین مقالات

ایمن سازی کسب و کار

پشتیبان کاربر

کلینیک اداری آسان کار آماده ارائه انواع خدمات اداری ،حقوقی ومشاوره به کارگران وکارفرمایان می باشد،شما می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی و اینترنتی با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی در ارتباط باشد.با تشکر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها