آسان کار

متخصص روابط کار و تامین اجتماعی

تماس از شما مشاوره رایگان از ما

مشاوره اداره کار در کرج

0/لایک

مشاوره اداره کار در کرج - آسان کار

اختلاف بین کارگر و کارفرما غیر قابل اجتناب است و ممکن است در هر سازمان و یا کارگاهی بین کارگر و کارفرما اختلاف ایجاد شود.برای حل این اختلاف ها بهتر است طرفین با هم مذاکره کنند واختلافات موجود را حل کنند. در صورتی که با مذاکره و صحبت مشکل موجود حل نشد می توانند با استفاده از مشاوره اداره کار تا حد زیادی مشکلات خود را حل کنند و هریک از طرفین به حقوق قانونی خود دست پیدا کند.اما بهترین حالت برای پیشگیری از هرگونه اختلاف و یا ضررهای مالی بهتراست قبل از شروع همکاری ازیک فرد آگاه مشورت بگیرند و نسبت به مسائل حقوقی آگاهی پیدا کنند.

در این مقاله از سایت اداری آسان کار با توجه به اینکه این مجوعه جهت رفاه حال کارگران وکارفرمایان وبرای رسیدگی به مسائل حقوقی و مشکلات قانون کار ایجاد شده است .به صورت تخصصی مشاوره اداره کار در کرج توسط کلینیک اداری آسان کار انجام می شود، در این مطلب به بررسی مشاوره اداره کار در کرج و استان البرز می پردازیم تا شما اطلاعات بیشتری را درباره خدمات مشاوره اداره کار در کرج بدست آوردید و اطلاع پیدا کنید که در چه زمینه ها و برای حل چه مشکلاتی می توانید به مشاور اداره کار مراجعه کنید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مشاوره حقوقی کارفرما و کارگر در کرج

مشاوره حقوقی کارگر و کارفرما براساس قانون کار ،کاری بسیار تخصصی است و نیازمند آگاهی از قوانین اداره کار می باشد.

مشاوره قانون کار در کرج

در قانون اداره کار تعریف مشخصی از کارگر و کارفرما ارائه شده است.

کارگر کیست؟

کارگر در قانون کار به فردی گفته می شود که  در ازای دریافت دستمزد و حقوق برای کارفرما کاری را انجام می دهد.

کارفرما کیست؟

کارفرما نیز در قانون کار به فردی حقوقی یا حقیقی گفته می شود که با درخواست او کارگر مشغول به کار می شوند و کاری را انجام می دهد و در ازای آن مزد دریافت می کنند.

بیشتر موضوعاتی که باعث ایجاد اختلاف بین کارگر و کارفرما می‌شود شامل اخراج ناگهانی کارگر و عدم پرداخت حق و حقوق کارگر براساس قانون کار توسط کارفرما می باشد.

در صورت ایجاد اختلاف بین کارگر و کارفرما و شکایت کارگر به مراجع ذی الصلاح اولین چیزی که باید در دادگاه و این مراجعه ارائه کند مدرکی است که رابطه کارگری و کارفرمایی را می تواند ثابت کند. به همین دلیل تنظیم قرارداد یکی از مهم ترین کارهایی است که کارگر و کارفرما باید قبل از شروع کار انجام دهند.

اولین مرحله ای که کارگر و کارفرما نیاز به مشاور اداره کار پیدا می کنند مرحله تنظیم قرارداد است،مشاور اداره کار باتوجه به دانش و مهارتی که در زمینه اداره کار و قوانین آن دارد و قرارداد های متععدی که تنظیم کرده است. می تواند با استفاده از قانون ، قراردادی را  براساس قانون تنظیم کند که در آینده مشکل حقوقی برای هیچکدام از طرفین قرارداد ایجاد نکند. و درصورت ایجاد اختلاف نظر و شکایت به مراجع قانونی به دلیل اینکه با استفاده از قانون تنظیم شده است در دادگاه معتبر می باشد.

توصیه می شود در صورت بروز هرگونه اختلاف و یا حتی تنظیم قرارداد از یک مشاور اداره کار با تجربه ومتخصص راهنمایی دریافت کنید.

 مهم‌ترین مسائل کاری که باعث ایجاد اختلاف می شوند

به دلیل اینکه مسائل مرتبط با قانون کار بسیار گسترده است در ادامه به بررسی چند مورد از این قوانین می پردازیم.

قرارداد:

اولین مورد و مسئله ای که بین کارفرما و کارگر وجود دارد و بسیاری از مشکلات کارگران وکارفرماها به آن ربط دارد، بستن قرارداد کار است. اگر قرارداد کار به صورت درست و قانونی تنظیم نشود، مشکلات فراوانی را هم برای کارگر و هم برای کارفرما ایجاد می کند. فرقی نمی کند شما به عنوان کارفرما قرارداد تنظیم کنید و یا به عنوان کارگر در هر صورت امکان به وجود آمدن مشکلات بسیار زیاد است پس بهتر است قبل از به وجود آمدن هرگونه شکلی و در مرحله اول قبل از شروع کار از یک مشاور اداره کار بخواهید تا قراردادی مناسب برای شما تنظیم کند واطلاعات مناسبی را پیرامون حق و حقوق قانونی،به شما ارائه کند. برخی از مشکلاتی که با استفاده از مشاوره اداره کار می‌توانید از به وجود آمدن آنها پیشگیری کنید ویا در صورت اتفاق آنها را برطرف کنید شامل:

  • چگونگی تنظیم قراردادکار به صورت قانونی
  • مواردی که باید در قرارداد ذکر شود
  • بهترین قرار داد مطابق شغل افراد چه قراردادی است؟
  • چه زمانی باید از قرارداد طبقه بندی مشاغل استفاده شود؟

 

حق سنوات

به مبلغی که شخص باید بابت یک ماه کار دریافت کند حقوق،مزد و یا سنوات می گویند و حق سنوات باید تحت هر شرایطی به صورت کامل به کارگر پرداخت شود. براساس قوانین جدید کار، درصورتی که کارگر کار را ترک کند کارفرما موظف است تا اتمام قرارداد و یا پروژه براساس قرارداد حق سنوات  کارگر را پرداخت کند. در صورتی که برای دریافت حق سنوات خود با مشکل مواجه شدید، پس از دریافت مشاوره اداره کار از یک فرد متخصص با خیال راحت می توانید دادخواست خود را به صورت الکترونیکی ویا به صورت حضوری و با مراجعه به اداره کار ارائه کنید و حق سنوات خود را دریافت کنید.

درصورتی که برای دریافت حق سنوات خود با مشکل مواجه شدید می توانید با استفاده از راه های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و مشاوره اداره کاردریافت کنید.و هرچه سریع بتوانید حق قانونی خودرا به دست آوردید.

حق بیمه

این روزها پرداخت حق بیمه به خود فرد امری عادی و در برخی موارد اجتناب ناپذیر شده است ، اما براساس قانون اداره کار پرداخت حق بیمه به صورت نقدی به کارگران کاملا اشتباه است.

در واقع حق بیمه پولی است که باید برای دریافت بیمه کارگران هزینه شود، و هر قراردادی که در آن بیان شده باشد که حق بیمه به صورت نقدی پرداخت می شود از نظر قانونی و عرفی خلاف و باطل است.

کارفرمایان با اثبات پرداخت نقدی حق بیمه توسط کارگر علاوه بر اینکه جریمه‌ی نقدی می شوند باید حق بیمه‌ی کارگر در مدت کار را نیز پرداخت کنند. رای پیشگیری از ضرر های احتمالی بهتراست کارگران وکارفرمایان مشاوره اداره کار دریافت کنند تا از قوانین موجود اطلاع پیدا کنند.

بیمه بیکاری

بیمه بیکاری یکی از مهم ترین مواردی است که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشد.

با داشتن بیمه، کارگران می توانند بعد از خروج از کار براساس شرایطی مشخص بیمه بیکاری را دریافت کنند. در این صورت کارگران از زمان خروج از کار و تا پیدا کردن شغل جدید دغدغه و نگرانی برای معیشت خود نخواهند داشت.

برای اطلاع از شرایط دریافت بیمه بیکاری می توانید از مشاوره اداره کار در کرج استفاده کنید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در زیر به بررسی مهم ترین سوالات کارگران برای دریافت بیمه بیکاری میپردازیم:

  • مدت زمان استفاده از بیمه بیکاری چقدر است؟
  • هرفرد چندبار می تواند از بیمه بیکاری استفاده کند؟
  • آیا رضایت کارفرما برای دریافت بیمه بیکاری لازم است؟
  • برای دریافت بیمه بیکاری چه شرایطی وجود دارد؟

مباحثی که می توانید برای حل آنها از مشاوره اداره کار کمک بگیرید

قانون کار بسیار گسترده است، ممکن است بخواهید درباره اینکه خدمات مشاوره اداره کار برای چه مشکلاتی ارائه می شود اطلاع حاصل کنید در ادامه به بررسی خدمات مشاوره اداره کار در کرج که توسط کلینیک اداری آسان کار ارائه می شود می پردازیم:

  • موضوعات مرتبط با قرادادهای تنظیم شده با توجه یه قانون اداره کار
  • موضوعات مرتبط با اضافه کاری
  • موضوعات مرتبط با عقد قرارداد جدید
  • موضوعات مرتبط با مانده مرخصی
  • موضوعات مرتبط با هیئت تشخیص و حل اختلاف اداره کار
  • موضوعات مرتبط با مطالبه سنوات کاری
  • موضوعات مرتبط با محاسبه تعطیل کاری
  • موضوعات و شکایات مرتبط با بیمه بیکاری

برای دریافت اطلاعات بیشتر با استفاده از راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

جدید ترین مقالات

ایمن سازی کسب و کار

پشتیبان کاربر

کلینیک اداری آسان کار آماده ارائه انواع خدمات اداری ،حقوقی ومشاوره به کارگران وکارفرمایان می باشد،شما می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی و اینترنتی با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی در ارتباط باشد.با تشکر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها