آسان کار

متخصص روابط کار و تامین اجتماعی

تماس از شما مشاوره رایگان از ما

انواع موسسات کاریابی

1/لایک

انواع موسسات کاریابی - آسان کار

انواع موسسات کاریابی  چیست؟

  • کاریابی های سنتی

هدف این کاریابی ها کمک به نیروی کار برای جذب در شرکتها و کمک به شرکت ها برای پیدا کردن نیروی مورد نظر آنها می باشد، این کاریابی ها سابقه بیشتری از کاریابی آنلاین دارند. که به  دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم میشوند.

  • کاریابی های دولتی

وظیفه اصلی مراکز کاریابی دولتی، خدمات پیدا کردن شغل، معرفی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای انجام دوره های آموزشی، و مشاوره های شغلی است.

موسسات کاریابی دولتی باید برای ارتقای کیفیت نیروی کار، آنها را تشویق به گذراندن دوره های آموزشی لازم کرده و با ارائه مشورت های شغلی، نیروی کار را در انتخاب شغل مناسب هدایت کنند. اسامی این کاریابی ها در سایت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جمع آوری شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دفاتر کاریابی کلینیک آسان کار با ما در ارتباط باشید.

انواع کاریابی - آسان کار

  • کاریابی های خصوصی

تنها کاریابی دولتی، تحت پوشش دولت نیستند بلکه کاریابی های خصوصی نیز از حمایت دولت بهره می برند و باید با مجوز دولت اقدام به فعالیت کنند.

چنین موسساتی، خدماتی مانند پیدا کردن نیروی کار و کاریابی را ارائه می دهند و به صورت خصوصی اداره می شوند.

  • کاریابی های آنلاین

نوع دیگر کاریابی که این روزها بسیار مورد توجه افراد جویای کار و کارفرمایان است، شرکتهای کاریابی آنلاین هستند. این شرکتها نسبت به شرکت های سنتی دسترسی ساده تری دارند و بیش از چند هزار فرصت شغلی را پیش روی افراد جویای کار قرار می دهند. امروزه بسیاری از سایت ها با ادعای نام موسسه کاریابی اقدام به کسب اطلاعات هویتی افراد کرده و تعداد زیادی از آنها تنها به دلیل کلاهبرداری راه اندازی شده اند.

پس افراد جویای کار باید به این نکته توجه کنند که موسسه کاریابی آنلاین دارای اعتبار باشد و مجوز فعالیت از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را دریافت کرده باشد.

مدارک جهت ثبت نام در موسسه کاریابی

  1. رزومه از شغل قبلی
  2. کارت شناسایی

نحوه کار موسسات کاریابی

در این موسسات با توجه به نیازهای مدنظر کارفرمایان و مهارت ها و توانایی های کارجویان، پیشنهادهای شغلی به افراد کارجو ارائه می شود.

این موسسات به طور کلی به دو صورت آنلاین و آفلاین اقدام به ارائه خدمت می کنند. در واقع می توان گفت موسسات کاریابی واسطه ای هستند بین کارجو و کارفرما تا از این طریق دو طرف بتوانند نیاز خود را در زمینه پیدا کردن شغل مناسب و نیروی مناسب تامین کنند، شرکتها تماس میگیرند و نیروی مورد نظر خود را با مشخصات کامل از جمله:

سن

مدرک تحصیلی

سابقه کار

و شرایط خود شرکت مانند:

ساعت کاری

حقوق مزایا

و اعلام میکنند. کاریابی نیز با توجه به فرم ثبت نام کارجوها که از قبل پر شده کارجویی که مشخصاتش نزدیک به درخواست کارفرماست را به شرکت معرفی میکنند.

قوانین مربوط به کاریابی

قوانین کاریابی نسبت به کارفرما

کارفرما باید بعد از جذب کار جو و تامین نیروی انسانی حتما به کاریابی اعلام کند یا زمانیکه که کاریابی تماس میگیرد وضعیت کارجویی که فرستاده را مطلع شود، اطلاعات درست به کاریابی دهد.

قوانین کاریابی نسبت به کارجو

کار جو برای معرفی به کار ابتدا باید فرم ثبت نام پر کند و هزینه ثبت نام را پرداخت کند. قبل از دریافت معرفی نامه از کاریابی سفته ای بعنوان ضمانت پر کند و تحویل کاریابی دهد زمانیکه بواسطه کاریابی در شرکتی مشغول بکار شد مبلغی را بعنوان حق الزحمه به کاریابی پرداخت کند و پس از تسویه میتواند سفته را پس بگیرد.

البته این امکان هم هست که کاریابی ها زمان دادن معرفی نامه از کارجو مبلغی بعنوان پیش قسط میدهند و در آخر از مبلغ نهایی کسر میگردد.

تمامی این مراحل طبق دستور العمل وزارت کار می باشد و خارج از قانون اداره کار عملی صورت نمیگیرد زیرا غیر این باشد تخلف محسوب میشود.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک اداری آسان کار تماس بگیرید.

 

پشتیبان کاربر

کلینیک اداری آسان کار آماده ارائه انواع خدمات اداری ،حقوقی ومشاوره به کارگران وکارفرمایان می باشد،شما می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی و اینترنتی با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی در ارتباط باشد.با تشکر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها