آسان کار

متخصص روابط کار و تامین اجتماعی

تماس از شما مشاوره رایگان از ما

نکات مهم قبل از استخدام پرسنل جدید

0/لایک

در هنگام استخدام به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد دارید تا پرسنل جدیدی را استخدام کنید که متناسب با شغل باشد و ویژگی های مورد نظر سازمان را داشته باشد باید با نکات مهم در بدو استخدام آشنا شوید زیرا به شما کمک می کند تا بتوانید پرسنل ایده آل و مورد نظر خود را پیدا کرده و به توسعه سازمان کمک ویژه ای کنید.

بسیاری از کارفرماها برای جلوگیری از هدر رفتن هزینه های آموزشی و تجهیزات کاری که بابت آنها هزینه های بسیاری پرداخت می شود و در اختیار پرسنل قرار می دهند باید بهترین افراد را انتخاب کنند تا این هزینه ها در جای درست و برای بهترین افراد صرف شوند به همین خاطر باید از نکات مهم در بدو استخدام آگاه بود و بهترین افراد را استخدام کرد.

در ادامه این مقاله با 10 نکته مهم قبل از استخدام پرسنل جدید در سازمان آشنا می شوید که کمک شایانی به شما در هنگام استخدام خواهد کرد و آگاهی از این نکات فرایند استخدام را برایتان هموارتر می کند.

شرح شغل در بدو استخدام

یکی از نکات مهم در بدو استخدام ارائه اطلاعات لازم از شغل و کارهایی که نیاز است افراد انجام دهند است که به شرح شغل شناخته شده است در این مرحله کارفرما باید تمامی مسائل کاری و چیزهایی که از یک کارگر می خواهد را به او بگوید تا فرد از این پروسه کاری مطلع باشد و سپس خود را بسنجد.

فراموش نکنید که شرح شغل اطلاعات تکمیلی و واقعی را در اختیار افراد قرار می دهد نه اطلاعاتی که در زمان آینده رخ خواهد دارد بنابراین اطلاعات شما درباره شغل باید کاملا دقیق و آپدیت باشد تا کارگر به خوبی بتواند این روند کاری را درک کرده و بهترین خود را ارائه دهد.

انتظارات خود را بیان کنید

 

انتظارات خود را بیان کنید

 

یک کارفرما باید توقع و انتظاری که از یک کارگر دارد را به او بگوید تا در آینده مشکلی پیش نیاید بنابراین از دیگر نکات مهم در بدو استخدام ارائه توقعات و انتظارات از کارگر در سازمان است که نشان می دهد یک کارگر باید چه فرایندی را طی کند تا مطابق انتظارات درست کارفرما باشد.

البته نکته مهم این است که انتظارات از کارگر نباید بیش از حد مجاز باشد که به او آسیب وارد کرده و موجب کاهش سرعت کاری او شود بنابراین انتظارات و توقعات از کارگر به عنوان یکی از نکات مهم در بدو استخدام باید کاملا منطقی بوده و به درستی ارائه شود.

توجه به مهارت و توانایی افراد در بدو استخدام

یکی از نکات بسیاری مهمی که قبل از استخدام باید به آن توجه شود شناخت مهارت ها و استعدادهای افراد است زیرا هر شغلی در سازمان نیازمند به مهارت و توانایی های افراد است؛ بنابراین یکی از نکات مهم در بدو استخدام تناسب مهارت ها و توانایی های افراد با شغل است.

توجه به سابقه کاری و پیشینه فرد قبل از استخدام

یکی دیگر از نکات مهم که قبل از استخدام باید به آن توجه شود مطلع بودن از سابقه کاری و پیشینه فرد است زیرا برخی کارها نیازمند به تجربه بوده و فرد باید یا قبلا در این کار فعالیت کرده باشد یا آموزش های لازمه را دیده باشد بنابراین اطلاع از پیشینه افراد ذهنیتی به کارفرما می دهد.

البته در برخی موارد نیازی نیست که سابقه افراد را بیرون بکشید و از آن مطلع شوید زیرا شغل مورد نظر نیاز به اطلاعات قبلی ندارد.

تناسب شغل با شخصیت افراد در بدو استخدام

نکته بعدی که بسیار با اهمیت است و تاثیر آن در سازمان ها قابل مشاهده است تناسب شغل با شخصیت افراد است که باید بهترین فرد را از بین تمامی افراد انتخاب کرد.

تناسب شغل با شخصیت افراد به عنوان یکی از نکات مهم در بدو استخدام مورد توجه تمامی کارفرماها است تا بتوانند بهترین نیرو را جذب کنند.

از مصاحبه شغلی در بدو استخدام نباید غافل شوید

یکی از مهمترین و اساسی ترین کارها قبل از استخدام برگزاری مصاحبه شغلی با افراد است که برای این کار باید یک فرد آموزش دیده و مجرب برای مصاحبه انتخاب شود تا بتواند با افراد مختلفی مصاحبه کرده و سوالات مهم و نکات کلیدی و با اهمیت را در اختیار این افراد قرار دهد.

مصاحبه شغلی به عنوان یکی از نکات مهم در بدو استخدام موجب سهولت استخدام افراد با آگاهی کامل می شود به همین خاطر تمامی سازمان ها قبل از استخدام افراد آنها را به مصاحبه شغلی دعوت می کنند. بعد از مصاحبه و در صورت تایید پرسنل و جذب آن اقدام به تنظیم قرارداد پرسنلی می کنند.

کارفرما از عدم قرارداد پرسنل و ضررهای آن حتما باید اطلاع داشته باشد.

ارائه توضیحات کامل در مورد مسائل مالی و بیمه

مورد دیگر از نکات مهم در بدو استخدام ارائه اطلاعات کافی در مورد مسائل مالی است که به افراد این آگاهی را می دهد که برای انجام این کار چه میزان حقوقی دریافت می کنند و آیا قرار است پاداش و اضافه کاری دریافت کنند و یا خیر.

بیمه یکی از مهمترین نکاتی است که قبل از استخدام باید درباره آن صحبت هایی مطرح شود تا تمامی افراد از بیمه خود آگاه باشند، بسیاری از کارفرماها امروزه بیمه تامین اجتماعی را برای افراد لحاظ نمی کنند و گاها برخی افراد بیمه نمی خواهند اما طبق قانون باید تمامی افراد مشغول در یک سازمان بیمه تامین اجتماعی باشند.

توانایی انجام کار گروهی

خیلی از کارها در سازمان به صورت گروهی انجام می شود و کار انفرادی نمی تواند سازمان را به انتظاراتش برساند به همین خاطر ضروری است که اگر نیاز به کار گروهی بود بهترین افراد را که می توانند کار گروهی انجام دهند انتخاب شوند.

کار گروهی نیاز به مهارت دارد به همین خاطر باید برای انجام آن از بهترین افراد کمک گرفت تا هم توانایی کار گروهی داشته باشند و هم بتوانند خود را در سریع ترین زمان ممکن با افراد گروه تطبیق دهند.

اشتیاق افراد برای همکاری با سازمان

 

اشتیاق افراد برای همکاری با سازمان

 

در هنگام استخدام فرد باید به این نکته نیز توجه کرد که آیا این فرد اشتیاق و علاقه به کار در این سازمان را دارد و برایش جذاب است یا خیر که این مورد زمانی فهمیده می شود که افراد از اطلاعات کلی آگاه هستند و سپس واکنش نشان می دهند.

بنابراین به عنوان یکی از مهمترین نکات در بدو استخدام باید به اشتیاق و علاقه افراد برای همکاری با سازمان توجه نمود و سعی کرد آن را فهمید.

انجام معاینات در بدو استخدام

انجام معاینات و آزمایش های لازم یکی از نکات مهم در بدو استخدام است که امروزه سازمان های مجرب و شرکت های معتبر با استفاده از این کار اقدام به استخدام نیروی مورد نظر می کنند.

کارفرما باید از شرایط جسمی فرد آگاه باشد تا بتواند در صورت نیاز کمک هایی را به افراد ارائه دهد و در صورت بروز مشکل نیز از این طریق می تواند از خود دفاع کند.

جمع بندی

مواردی که بیان شد می تواند ذهنیتی به شما بدهد تا با اطلاعات کافی از استخدام کارکنان به سمت جذب آن بروید و کمترین اشتباهی را در این زمینه شاهد نباشید زیرا استخدام درست کارمندان کار دشوار است و اگر با روش های مطمئن این کار را انجام دهید و به نکات انجام این کار دقت کنید می توانید بهترین نیرو را استخدام کنید.

بنابراین اطلاع از نکات مهم در بدو استخدام به شما در انتخاب و استخدام کارمند مورد نظر کمک کرده و موجب می شود تا بهترین فرد در سازمان استخدام شود که هم فردی حرفه ای باشد و هم بتواند سازمان را به توقعات منطقی و مورد نظرش به درستی برساند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقالات موجود در سایت را مطالعه فرمایید.

جهت دریافت مشاوره با کلینیک اداری آسان کار تماس بگیرید.

پشتیبان کاربر

کلینیک اداری آسان کار آماده ارائه انواع خدمات اداری ،حقوقی ومشاوره به کارگران وکارفرمایان می باشد،شما می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی و اینترنتی با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی در ارتباط باشد.با تشکر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها